اخبار

 
 
ثبت بهترین رکورد زمان حفاری در پروژه سپهر و جفیر
 

ثبت بهترین رکورد زمان حفاری در پروژه سپهر و جفیر

بهترین رکورد زمان حفاری در میان تمام چاه های حفاری شده میدان سپهر و جفیر توسط متخصصان شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی ثبت گردید.
شنبه، 27 اسفند 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی ، با توجه به افزایش دوبرابری تعداد دکل های فعال در پروژه سپهر و جفیر و فعالیت همزمان و بدون وقفه 4 دکل، بهترین رکورد زمان حفاری در میان تمام چاه های حفاری شده میدان سپهر و جفیر از ابتدا تاکنون توسط پیمانکاران مختلف به نام شرکت پژواک انرژی ثبت گردید.

افزایش مستمر راندمان حفاری چاه ها در طول یکسال گذشته و ثبت بهترین رکورد حفاری، در کنار رشد 4.7 برابری متراژ حفاری شده حاصل شده است. بطوریکه متراژ حفاری از 5854 متر در بهمن ۱۴۰۰ به 27507 متر افزایش یافته است.

بهترین رکورد ثبت شده توسط پیمانکار فعال دیگر میدان، در چاه سپهر 5 و در مدت 126.6 روز بوده (تا پایان حفره 8.5 اینچ) که شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی توانسته در چاه سپهر 8 رکورد 113.8 روز را ثبت و رکورد این میدان را 12.8 روز بهبود دهد.

لازم به ذکر است این موفقیت منجر به رشد بیش از دوبرابری پیشرفت فیزیکی پروژه در بهمن ماه 1401 نسب به بهمن 1400 نیز شده است که بر این اساس پشرفت فیزیکی پروژه از 37.8 % به 87.16% رسیده و به طور متوسط 3.80% در ماه افزایش داشته است.

با توجه به اینکه مدیریت سرویس ها و حفاری و مدیریت همزمان 4 دکل حفاری در میدان نفتی نیاز به برنامه ریزی دقیق ، پشتیبانی قوی و توان مالی مناسب دارد شرکت پژواک انرژی توانسته است در مدت زمانی کوتاه با بهره گیری از نیروی انسانی جوان، متخصص و متبحر با حمایت از متخصصین با سابقه  به ثبت این رکورد نائل شود.

شایان ذکر است در این پروژه همزمان 25  پیمانکار کاملا ایرانی با نظارت و پشتیبانی مداوم شرکت پژواک انرژی مشغول به فعالیت می باشند که از لحاظ زمانبندی بالاترین راندمان را ثبت کرده اند.

همچنین در این پروژه، در اقدامی نوآورانه و با تکیه بر دانش مهندسی متخصصین شاغل در این پروژه، ترکیب سیال حفاری عملیات تکمیل چاه تغییر یافته که این امر، ضمن کاهش ریسک عدم تامین به موقع و کافی کلسیم بروماید مایع و حفظ مشخصات مورد نظر کارفرما، منجر به کاهش هزینه چند ده میلیاردی در هزینه های پروژه شده است.

لازم به ذکر است با توجه به رعایت و اهتمام به الزامات و دستورالعمل های ایمنی، بهداشت و محیط زیست و ارتقای فرهنگ HSE شرکت پژواک انرژی، پروژه توسعه میدان نفتی سپهر و جفیر موفق به دستیابی رکورد 793 روز-کار بدون حادثه منجر به LTI  ، 1422 دکل-روز عملیاتی (Rig Day) و میزان 2545084 نفر- ساعت کاری بدون حادثه منجر به LTI شده است

قرارداد حفاری سپهر و جفیر شامل انجام خدمات مهندسی، خرید و تامین کالا، عملیات حفاري و راه‌اندازی شش حلقه چاه میادین نفتی سپهر و جفیر به صورت EPDS به کارفرمایی شرکت های محترم مهندسی و توسعه نفت و اکتشاف و تولید پاسارگاد می باشد که تاکنون عملیات حفاری 6 حلقه چاه تکمیل شده که از این تعداد دو چاه آماده بهره برداری و عملیات تکمیلی چهار چاه در حال انجام می باشد

تصاویر
  • ثبت بهترین رکورد زمان حفاری در پروژه سپهر و جفیر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری

شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی

آدرس : تهران - پونک - بزرگراه شهید آیت الله اشرفی اصفهانی- بلوار شهید نعمت اله فلاح زاده (همیلا)- پلاک 38- مجتمع اداری تجاری همیلا- طبقه 15 

تلفن: 91075555 (021)   فکس: 9 داخلی-91075555(021)  کد پستی: 1469644307 پست الکترونیک: Info@pe-co.ir

کلیه حقوق این تارنما متعلق به شرکت پژواک انرژی می باشد

دی ان ان