اخبار

 
 
آغاز عملیات حفاری نخستین حلقه چاه در میدان نفتی سپهر- جفیر
 

آغاز عملیات حفاری نخستین حلقه چاه در میدان نفتی سپهر- جفیر

دوشنبه، 10 خرداد 1400 | Article Rating

با امضای قرارداد طرح توسعه میادین نفتی سپهر- جفیر در قالب قراردادهای نوین صنعت نفت ایران در سال ۱۳۹۹ شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی با اتکا به سرمایه های انسانی ایرانی عهده دار مسئولیت حفاری ۶ حلقه چاه در این میدان در زمانه تحریم های ظالمانه گردید.

این شرکت با توجه به رویکرد و راهبرد کلان اتخاذ شده مبنی بر استفاده از توان داخل کشور و در راستای سیاست های آن، و حرکت در مسیر و ایفای نقش در تحقق افق ترسیم شده ذیل سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور، به منظور تسریع در عملیات اجرایی و حفاری توسعه و تکمیل این میدان نفتی و به جهت بهره گیری از توان و استفاده از ظرفیت های داخلی، اقدام به مشارکت با شرکت ملی حفاری ایران از طریق تشکیل کنسرسیوم در تیرماه ۱۳۹۹ در بخش حفاری ۶ حلقه چاه در مدت ۲۴ ماه نمود. میدان نفتی سپهر- جفیر در۶۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و ۳۰ کیلومتری جنوب سوسنگرد قرار دارد که میزان نفت درجای آن حدود ۴/۵ میلیارد بشکه و نفت قابل استحصال آن به میزان حدود ۵۱۲ میلیون بشکه با ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار بشکه در روز تخمین زده می شود، امتیازی که در این روزها، دستاوردی ارزشمند به شمار می‌رود.

این پروژه به صورت EPDS به این کنسرسیوم واگذار شده است و طبق تقسیم کار انجام شده، اجرای بخش های مدیریت پروژه، مهندسی، و تامین کالا توسط شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی و بخش تامین دکل حفاری و اجرای عملیات حفاری با شرکت ملی حفاری ایران خواهد بود.

همزمان شدن اجرای این پروژه با شیوع همه گیری بیماری کرونا و تشدید تحریم ها، کار اجرا را بیش از پیش دشوار ساخته اما همت و تلاش مدیران و کارکنان کنسرسیوم در کنار کارفرما، دستاوردهای خوبی را به ارمغان آورده است.

بر همین اساس و پیرو ماه ها تلاش در جهت تامین کالاهای مورد نیاز پروژه علیرغم تشدید تحریم ها، تیم اجرایی پروژه موفق به اتمام ساخت کالاهای مورد نیاز از جمله لوله های جداری گردید و در بیشتر موارد از توان داخلی و شرکت های دانش بنیان برای تامین و تدارکات کالای پروژه استفاده شد.

پس از ماه ها تلاش تیم مطابق پروژه، دستگاه حفاری ۹۴ فتح به عنوان اولین دستگاه حفاری پروژه در موقعیت چاه سپهر-۰۲ در این میدان مستقر شد و مطابق برنامه ریزی ها عملیات حفاری توسط این دستگاه در هفته جاری آغاز شد. پیش ‎بینی می‎ شود دستگاه حفاری دوم پروژه نیز در ماه آتی در این میدان مستقر و حفاری چاه دوم، آغاز گردد.

با توجه به برنامه توسعه میدان و سایر تعهدات تولیدی و به جهت محقق شدن برنامه زمان بندی حصول تولید زودهنگام میدان، انتقال و بکارگیری دستگاه حفاری سوم، توسط پروژه پیشنهاد و برنامه ریزی گردیده است.

به یاری حق تعالی و در جهت حفظ و صیانت از منافع ملی، امیدوار است پیشبرد اهداف پروژه طبق برنامه زمان بندی صورت پذیرد و فرزندان این سرزمین در این عرصه سرافراز گردند.

تصاویر
  • آغاز عملیات حفاری نخستین حلقه چاه در میدان نفتی سپهر- جفیر
  • آغاز عملیات حفاری نخستین حلقه چاه در میدان نفتی سپهر- جفیر
  • آغاز عملیات حفاری نخستین حلقه چاه در میدان نفتی سپهر- جفیر
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری

شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی

آدرس : تهران - پونک - بزرگراه شهید آیت الله اشرفی اصفهانی- بلوار شهید نعمت اله فلاح زاده (همیلا)- پلاک 38- مجتمع اداری تجاری همیلا- طبقه 15 

تلفن: 91075555 (021)   فکس: 9 داخلی-91075555(021)  کد پستی: 1469644307 پست الکترونیک: Info@pe-co.ir

کلیه حقوق این تارنما متعلق به شرکت پژواک انرژی می باشد

دی ان ان